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Enviado: Seg Mai 11, 2009 10:41 am
por Pedro Vc
Os wads mais aguardados/esperados são geralmente os megalomaníacos, que tem muito mais possibilidade de fracassar (com exceção de um tal de Base Escura...)

Re: Doom 3 On GZDoom - Ou o que sobrou dele.

Enviado: Qui Abr 08, 2010 1:14 am
por doomero
nahh, i think this project need to be continued, like logan with his LOS, he used doom3 textures and nothing happens....he is a dedicaded man.

Re: Doom 3 On GZDoom - Ou o que sobrou dele.

Enviado: Qui Abr 08, 2010 10:11 am
por DU0
Dude, there's a difference between using a few Doom 3 textures and using EVERYTHING from Doom 3


E sobre a tal base escura, não se preocupe. Estamos trabalhando nisso ;3

Re: Doom 3 On GZDoom - Ou o que sobrou dele.

Enviado: Qui Abr 08, 2010 1:16 pm
por ibm5155
Oi a todos, bem, eu gostaria de ajudalos (mesmo em coisas simples), como poderia ajudar

1)tenho um pc antigo pra testar os requisitos minimos (pentium 3 1GHz, geforce 6200, 1,2GB ram...)
2)to melhorando minha criatividade em criar 3D FLOORS (já criei uma ponte real, com pedaços caidos)
3)to tendo boas ideias com criação de mapas (tem meu projetinho i´m the legend, só preciso deixalo mais real alguns mapas)

Eu queria saber se o projeto ainda ta rolando, pois tenho bastante tempo livre.

Re: Doom 3 On GZDoom - Ou o que sobrou dele.

Enviado: Qui Abr 08, 2010 2:11 pm
por doomero
DU0 escreveu:Dude, there's a difference between using a few Doom 3 textures and using EVERYTHING from Doom 3

but if somebody make a question about;

dude, you are using doom3 textures in your wad?

answer: yes, independing if you are using few or lot textures, the question is yes.

the only diference you mean the quantity, but is more important the quality, if you want make a doom3 on gzdoom, use the textures, or if you are very worried, take photos of the doom3 levels (maps, walls,etc) that mean you are not using the tga textures from the pak000.pk4......

Re: Doom 3 On GZDoom - Ou o que sobrou dele.

Enviado: Qui Abr 08, 2010 4:05 pm
por DU0
Actually, all those mods which use Doom 3 textures are breaking copyright laws. Even textures from other games, but the fact is that they don't have too much attention from the copyright holders; a Doom 3 on GzDoom, however, could be a big bang, pretty much like LoS, which could cause trouble with idSoftware, and we don't want to have trouble with idSoftware. Nobody does.

Fabio already asked for John Carmack's bless to make D3onGZD and, as much as we all would like to see the mod done, John would too, but he can't give permission because it would be expensive [idSoftware would actually have to develop a document allowing people to use their textures for free, which would be dumb and not respectful with their artists, as they would be giving away stuff and paying for it], not to mention it could cause trouble with Electronic Ass, so, there are a lot of legal reasons for us to quit this project. This counts just for the textures, but we would also be using the sound effects, the music, pretty much everything from Doom 3.

Maybe in 5 years or so we can make without having to worry about such legal issues, like we can do with other games like System Shock nowadays.

Re: Doom 3 On GZDoom - Ou o que sobrou dele.

Enviado: Qui Abr 08, 2010 4:43 pm
por doomero
but is not ilegal take photos, if you invade into the pk4 yes.....for example i invaded the sounds of doom3, only that into the pk4 files, the rest are photos of the weapons and monsters, but recently i toke photos of the walls and floors.

Re: Doom 3 On GZDoom - Ou o que sobrou dele.

Enviado: Qui Abr 08, 2010 5:13 pm
por DU0
Well, anyway, it would be hard to take photos from the textures ingame, since they are suffering various light effects everywhere

Re: Doom 3 On GZDoom - Ou o que sobrou dele.

Enviado: Qui Abr 08, 2010 5:27 pm
por ibm5155
O duo, o doom3 não tem texturas em alta qualidade, e texturas de baixa resolução. Talvez você não possa pegar as texturas high, mas talvez liberem a low.
Tem um pack te texturas em alta definição do doom1 e 2, talvez se pegace o photoshop desse umas editadas poderia ficar exelente.

edit:não sabia q tirar as screens shots não eram ilegais, você poderia procurar os comandos para desabilitar os dinamics lihts, entre muitos outros efeitos.

Re: Doom 3 On GZDoom - Ou o que sobrou dele.

Enviado: Qui Abr 08, 2010 6:32 pm
por Rico
Desconsiderando o post de ibm5155 que não chegou nem a ler o tópico e entender a situação e também aparentar não ter conhecimento de LEGALIDADE.

Doomero, it still ilegal do it, you may not using his original files from pk4, but you are using his artwork for something, which is not free. Doesn't matter if you pick up from PK4 or just take a picture... they still carry license issues.